Anna tulevaisuus lähimmäisellesi – tue kaihileikkauksia

Sri Lankan Lions-ystävät tukee suomalaisten ja srilankalaisten lionien kanssa tehtävää monipuolista yhteistyötä. Hand in hand we serve. Toiminta jatkuu myös sairaalan valmistumisen jälkeen. Ystävyys ei ole määräaikaista.

Ayubowan. Sairaalan vastaanottopisteessä tervehditään perinteiseen srilankalaiseen tapaan.

Ratnapuran sairaala on täysin valmis ja kokonaan maksettu

Suurlähettiläs Rauli Suikkanen suoritti Sri Lankassa marraskuussa 2017 niin sanotun alakerran viralliset avajaiset yhdessä entisen kansainvälisen presidentin Amarasuriyan kanssa. Juhlatilaisuudessa Suikkanen totesi, että harvoin on Suomen valtio saanut sijoittamalleen 700.000 €:n pääomalle jotain näin hienoa ja hyödyllistä. Siinä hän oli aivan oikeassa.

Sairaala laitteineen on maksanut alle kaksi miljoonaa euroa. Suurimman osan siitä ovat maksaneet Lions-järjestöt ja suomalaiset lionit.

Vajaa kaksi vuotta myöhemmin entinen kansainvälinen presidentti Naresh Aggarwal hämmästyi, miten hyvin sairaala toimii. Hän kertoi käyneensä monissa leijonien rakentamissa sairaaloissa eri puolilla maailmaa ja yleensä niiden toiminta oli hiipunut muutamassa vuodessa.

Lääkärit tulevat Colombosta leikkaamaan potilaita.

Sairaalassa tehdään kaihileikkauksia, joista noin puolet on vähävaraisten ihmisten näön palauttamiseksi tehtäviä ilmaisleikkauksia.

Maksavat potilaat ovat sairaalalle tärkeä tulonlähde. Sen avulla sairaala pystyy toteuttamaan tehtäväänsä.

• Vuosina 2011–2020 leikattiin yli 20 600 potilasta.
  • Potilaskontakteja on ollut noin 242 000 kpl.

Tällä hetkellä keskitymme kaihileikkausten tukemiseen

Kertatuki

• Jokainen voi 50 euron kertatuella avustaa varattomalle potilaalle kaihileikkauksen.
  • Yksi leikkaus maksaa noin 100 € – sairaala maksaa loput.

Lähetä PID Erkki Laineelle sähköpostissa erkki.laine@lions.fi tieto, montako leikkausta haluat sponsoroida. Hän lähettää sinulle toimintaohjeet. Halutessaan maksava henkilö tai lionsklubi saa sähköpostissa leikatun henkilön kuvan ja nimen.

Liity Sri Lankan Lions-ystävien tukijäseneksi

Jos haluat osallistua lähemmin Sri Lankan Lions -ystävien toimintaan, voit liittyä tukijäseneksi. Vuosimaksu on henkilöltä 40, klubilta 100 ja yritykseltä 200 euroa. Yhden henkilön maksamasta 40 eurosta 35 euroa menee lyhentämättömänä silmäleikkauksen maksamiseen. Viiden euron lisällä katetaan toiminnan hallinnollisia menoja.

Lisätietoja: kaarina.laine@pp.inet.fi

Matti Paavola tapasi juuri leikatun potilaan.

Palveleminen on uuden tulevaisuuden antamista lähimmäisille. Myös kaukana asuvat ovat lähimmäisiämme.

Teksti ja kuvat: Ulla ja Matti Paavola

Seuraa meitä:

Sri Lankan Lions-ystävät Facebookissa

Suomen Lions-liiton verkkosivuilla

Suomen Lions-liiton rahankeräyslupa: RA/2020/183.

Sri Lankan Lions-ystävät on Suomen Lions-liiton alainen työryhmä.